YOUTUBE FRISSÍTÉSEK: VÁSÁRLÁSI FUNKCIÓK, TARTALOMGYÁRTÓ ESZKÖZÖK, AI TÁJÉKOZTATÁS ÉS TOVÁBBIAK…

YouTube-Frissitesek-1

Tudsz-e a YouTube változásairól? Kíváncsi vagy, melyik legutóbbi YouTube frissítések fontosak a marketingesek és vállalkozók számára?

Ebben a cikkben feltárjuk azokat a YouTube változásokat, amelyek hatással vannak a marketingedre.

#1 YOUTUBE FRISSÍTÉS: Shorts

Remixelj egy remixet a youtube-on

Mostantól a készítők újraalkothatják korábban remixelt Shortokat hanggal, vágással, kollázzsal vagy zöld háttérrel. Ezt a kezdeményezést megelőzően a remixelés csak egy forrásvideóból volt lehetséges. Most a YouTube lehetővé teszi a készítők számára, hogy egy már remixelt Short egy részét használhatják a saját Shortjukban.

Meglátásom:

Egy remixelt remix a YouTube Shortokon hatásos módszer lehet arra, hogy növeld a tartalom elérését és meghosszabíthatod egy video iránt fentartott aktivitását. Amikor egy tartalomgyártó feltölt egy rövid YouTube videót, egy másik közösségi tag remixelheti azt. ez úgy történik, hogy saját véleményt vagy visszajelzést ad, amelyet a saját szakterületének vagy YouTube közönségének szentel. Ezután valaki más tovább remixelheti ezt a remixelést, hozzáadva a saját nézőpontját.

Ez a „remixelés a remixelésre” lehetővé teszi a tartalom további elterjedését és hosszabb ideig való relevanciáját, mivel minden új remixelés új közönségeket vonz az eredeti tartalomhoz. Ez különösen értékes lehet hír műsorok vagy iparági specifikus szegmensek esetén.

Algoritmus szempontból a remixelés előnyt jelent az eredeti alkotó számára. Ahogy egy Short többször is remixelődik, több figyelmet és nézettségi időt vonz vissza az eredeti videóhoz. Ez kicsit összehasonlítható egy videó hozzáadásával egy lejátszási listához – a remixelés és a saját hitelesség hozzáadásával a remixelő még erősebb jelet teremt, mint egy egyszerű megosztás, amely könnyen eltemetődhet az értesítési listákban.

Bár még vannak nyitott kérdések, hogy például mi történik a remixelésekkel, ha egy felhasználó törli az eredeti videót? a YouTube szakértő Diana Gladney optimistán nyilatkozik: hogy a remixelés nagyon pozitív fejleménynek bizonyul majd a tartalomgyártók számára, akik szeretnék kiterjeszteni rövid tartalmuk hatását és tartósságát a YouTube-on. A „remixelés a remixelésre” képessége új lehetőségeket nyit meg a tartalomgyártó közösségek közötti együttműködés és kreatív kifejezés számára.

YouTube-Frissitesek-2

Csak tagoknak szóló rövidfilmek a YouTube-on

A YouTube tagoknak mostantól lehetőségük van létrehozni „Csak tagoknak” Short (rövid) videókat. A feltöltés folyamatában kattints a „Láthatóság” opcióra, majd válaszd ki a „Csak tagoknak” lehetőséget, vagy állíts be egy meglévő rövid videót tagoknak szólóvá. Az alkotóknak lehetőségük van időzíteni a rövid videók nyilvánossá tételét a tagok számára először, mielőtt azokat mindenki más is láthatná.

Meglátásom:

Ez a lépés arra törekszik, hogy újraélessze azokat az előnyöket, amelyeket a megszűnt YouTube Stories funkció nyújtott. Ez a funkció lehetőséget adott a készítőknek, hogy közvetlenebb kulisszatitkokat, lebilincselő tartalmakat osszanak meg a célközönségükkel.

Sok néző kedveli kedvenc tartalomgyártóik életének és munkájának közelebbi megismerését anélkül, hogy az alkotóknak folyamatosan nyomás alatt kellene lenniük a tartalom túlzott szerkesztésére vagy „túlgyártására” miatt. A YouTube olyan teret biztosít a gyártóknak, ahol kevésbé megtervezett, autentikus rövid videókat oszthatnak meg kizárólag a csatorna tagjaival, erősítve ezzel a közösségi érzést és a márka hűségét.

Ez az új funkció része annak a nagyobb YouTube trendnek, amely arra ösztönzi az Alkotókat, hogy olyan eszközöket használjanak, mint a tagoknak szóló élő közvetítések, közösségi tab-postok. mostantól pedig a rövid videók is, hogy közelebb kerüljenek a legelkötelezettebb rajongóikhoz. A csatorna tagjait bevonva mindennapi tevékenységeikbe és kreatív folyamataikba, a tartalomgyártók növelhetik a nézettségi időt és erősíthetik kapcsolatukat közönségükkel.

Sok néző inkább a YouTube-on marad, hogy többet láthassanak kedvenceik életéből, minthogy más platformokra kövessék őket, mint például Instagram vagy Facebook. Ezzel a tagoknak szóló lehetőséggel a YouTube valószínűleg pozitív eredményeket fog tapasztalni a felhasználói elkötelezettség és hűség terén.

YouTube-Frissitesek-3
YouTube-Frissitesek-3

#2 YOUTUBE FRISSÍTÉS: youtube tartalomgyártók

AI-generált tartalomjelölés a YouTube-on

A YouTube bevezetett egy új eszközt az alkotói Stúdióban. Ezáltal kötelezi a készítőket arra, hogy feltüntessék, amikor átalakított vagy szintetikus médiumokat használnak. Mivel a generatív mesterséges intelligencia (AI) segítségével létrehozott valósághű tartalom könnyen összetéveszthető valóságos helyzetekkel, emberekkel vagy eseményekkel.

A közzététel, címke formájában jelenik meg, a legtöbb videó bővített leírásában. Az érzékeny témákban, mint az egészség, hírek, választások vagy pénzügyek, a videókban feltűnőbb címkék segítik az átláthatóságot.

Arcok digitális helyettesítése, valós események megváltoztatása vagy fiktív jelenetek létrehozása jelentős eseményekről, ezek közzététele különös figyelmet igényel.

Azonban a felhasználóknak nem kell nyilvánosságra hozniuk az irreális tartalmakat vagy a generatív AI-t produktivitási célokra való felhasználását.

A YouTube együttműködik az iparággal a digitális tartalmak átláthatóságának növelése érdekében. többek között a Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA) irányító tagjaként. Emellett a YouTube dolgozik adatvédelmi folyamatának frissítésén. Az egyéneknek lehetőségük van kérni a mesterséges intelligenciával létrehozott tartalmak eltávolítását, amelyek szimulálják a képmásukat, beleértve az arcukat vagy a hangjukat.

Meglátásom:

A YouTube célja az átláthatóság növelése a nézők és az alkotók számára, egyértelművé téve, hogyan használhatják felelősen a mesterséges intelligenciát a videóikban.

A platform azt szeretné, ha az alkotók nyilvánosságra hoznák, ha a tartalmuk jelentős részét a mesterséges intelligencia erősíti. Főként akkor, ha olyan forgatókönyveket ábrázolnak, amelyek potenciálisan félrevezethetik a nézőket, fontos az átláthatóság. Az olyan tevékenységek, mint a választásokkal kapcsolatos események kitalálása vagy fiktív események létrehozása valós események helyett, súlyos következményekkel járhatnak. Például Napfogyatkozások során az alkotók mesterséges intelligenciával generált verziójának bemutatása az eredeti esemény helyett súlyos félreértéseket okozhat.

A címkézési követelmény nem vonatkozik a gyakori, kisebb módosításokra, mint a hangkorrekció vagy a szépségfilterek alkalmazása AI segítségével. A fő különbség, hogy a mesterséges intelligenciát valósághű tartalom létrehozására használják-e, amit a nézők könnyen összetéveszthetnek a valós felvételekkel.

Jelenleg az érdekes az, hogy a mesterséges intelligenciával támogatott tartalmak megjelölése opcionálisak a YouTube-videók feltöltésekor. szerintem az alkotóknak bölcs dolog az átláthatóság mellett dönteniük. A mesterséges intelligencia használatának proaktív közzététele, még olyan viszonylag ártalmatlan célokra is, mint a thumbnails készítése, segíthet megvédeni az alkotókat. Azért, mivel vélhetően a YouTube idővel valószínűleg keményebb álláspontot fog képviselni ebben a kérdésben.

A marketingesek számára a mesterséges intelligencia reklámvideókban való felhasználása kényes kérdés. Legjobb gyakorlatként azt javaslom, hogy a hirdetéseket vagy értékesítési tartalmakat, melyek jelentős mesterséges intelligencia által generált elemeket tartalmaznak, jelöljék meg.

Folyatatjuk….

Kapcsolódó cikkek:

Hogyan hírdess Facebookon 2024-ben 1.1

FACEBOOK HIRDETÉSEK 2024-BEN

Nem vagy biztos abban, hogyan használd a Facebook hirdetéseket 2024-ben? Nézd meg útmutatónkat a specifikációkhoz, költségekhez, irányelvekhez, stratégiákhoz és még sok más hasznos információhoz.

Tovább olvasom
Harmati Attila

Harmati attila

Fotográfus és Social Media Tartalomgyártó

„Tapasztalt tartalomgyártó és social media managementben jártas vagyok, célom az online jelenléted hatékony növelése.”

Harmati attila

sZPONZOR

Kérj ingyenes konzultációt még ma, és tudd meg, hogyan segíthetünk az online sikereid elérésében!

Ha szeretnél egy kreatív csapatot, ami segít abban, hogy vállalkozásod jobban látható legyen az interneten és több ügyfelet szerezz, akkor remek helyen jársz a #StartSmartnál. Számos területen dolgozunk, hogy növeljük az online jelenléted és segítsünk a sikerben.
Kíváncsi vagy, hogyan tudunk neked segíteni? Írj nekünk vagy hívj fel, örömmel beszélgetünk veled!
error: Szerző jog által védett tartalom !!