Bizonytalan vagy abban, hogyan használd ki a Facebook hirdetéseket 2024-ben? Fedezd fel útmutatónkat a specifikációkhoz, költségekhez, irányelvekhez, stratégiákhoz és még sok más hasznos információhoz.
A reklámozás kulcsfontosságú része a közösségi médiának, és a Facebook hirdetések ezért elengedhetetlenek. Legyen szó szabadúszóról, vállalatról vagy valahol a kettő között, tudnod kell, hogyan működnek a Facebook hirdetések.
Itt találhatsz mindent, amit tudnod kell a Facebook hirdetésekről, beleértve, hogy mik is azok, hogyan kell őket használni, miért érdemes őket alkalmazni, mennyibe kerülnek, és még sok más egyebet.
MI IS AZOK A FACEBOOK HIRDETÉSEK ÉS MIRE JÓK?
A Facebook hirdetések fizetett bejegyzések, amelyek egy terméket vagy szolgáltatást hirdetnek a platform felhasználóinak. Különböző formákban és méretekben, amiről később beszélünk.
MIT CSINÁL A FACEBOOK HIRDETÉS?
A Facebook hirdetés több tényező alapján célozza meg a felhasználókat:
- Demográfiai adatok, beleértve a felhasználó életkorát, nemét és egyebeket.
- A Felhasználói lokációt
- Érdeklődési kör, ideértve azokat is, amelyeket a felhasználó profiljában és a „Kedvelés” oldalakon és bejegyzéseken megosztott
- Egyéb információk, amelyeket a felhasználó megosztott a Facebookkal
MIÉRT VAN TELE A FACEBOOK HIRDETÉSEKKEL?
A Facebook közel 3 milliárd aktív felhasználóval rendelkezik – ez körülbelül a világ teljes népességének 40%-a! Ezekből a felhasználókból a Facebook hirdetések potenciálisan elérhetik a 2,11 milliárdot. Az emberek a platformon vannak, posztolnak, interakcióba lépnek és tevékenykednek – ha ott hirdetsz és a megfelelő embereket célozod meg, látható leszel.
A Facebooknak saját hirdetéskezelője van. Ez az Ads Manager nevet viseli. Hasonló a TikTok hirdetéskezelési rendszeréhez, de részletesebb célzást kínál. A Facebook megközelítése hasonló a legtöbb online hirdetéshez, ahol a vállalkozások egy hirdetési költségvetést állítanak be minden egyes kattintásra vagy ezer megjelenítésre, amelyet az adott hirdetés kap.
Ma megtanuljuk a Facebook Ads Manager alapjait – vagy a Meta Ads Manager alapjait, hogy teljes nevén említsük.
MILYENFÉLE FACEBOOK HIRDETÉSI FORMÁTUMOK LÉTEZNEK?
Rengeteg különböző hirdetési formátum közül választhatsz, amikor Facebook kampányt indítasz. A választás közöttük attól függ, hogy milyen tartalmat állítasz elő, milyen közönséget célozol meg. Ismerd meg a különböző Facebook hirdetési formátumokat:
- Képhirdetések
- Videóhirdetések
- A körhinta hirdetések
- Azonnali Élmény hirdetések
- Kollekció hirdetések
- Diavetítés hirdetések
- Stories hirdetések
- Messenger hirdetések
Képhirdetések
Ezek a Facebook leginkább alapvető hirdetései, mivel ezek csak statikus képek. Ha van néhány különösen figyelemfelkeltő vizuális elemed, hatékonyak lehetnek. Ellenkező esetben kissé korlátozóak lehetnek, mivel csak egy képed van arra, hogy átadja az üzenetedet.
Ha a terméked vagy szolgáltatásod nem mutatható be egyetlen képben, talán érdemes más hirdetési formátumokba is belekóstolni. Érdemes figyelmet fordítani a képhirdetés specifikációira és arányára, hogy ne vágja le a tartalmad értékes részleteit.
Videóhirdetések
Hasonlóan a képhirdetésekhez, a videóhirdetések egyetlen konkrét tartalmat mutatnak meg a felhasználóknak. A Facebook azt javasolja, hogy a videóhirdetésed ne legyen hosszabb 15 másodpercnél, hogy megtartsd az emberek figyelmét, és biztosítsd, hogy ne görgessenek azonnal tovább. Annak ellenére, hogy a videók lenyűgöző hatásúak, a videóhirdetések gyorsan költségesek lehetnek – ezért ellenőrizd kétszer, hogy tényleg szükséged van-e rájuk, mielőtt költségvetésed jó részét ráköltelenéd.
A körhinta hirdetések
a kép- és videóhirdetések kiterjesztései, amelyek lehetővé teszik tíz különálló kép vagy videó használatát. Minden egyesnek saját címe, leírása és céloldala lehet – a felhasználók a saját tempójukban tudnak görgetni a körhinta panelon. A körhinták segítenek bemutatni egy sor terméket vagy szolgáltatást, például ruházati vonalat, üdüléscsomagokat vagy oktatási kurzusokat.
Azonnali Élmény hirdetések
Az Azonnali Élmény hirdetések interaktív elhelyezkedések, amelyek csak mobil eszközön érhetők el. Hasonlítanak a körhinta hirdetésekhez a görgethető képek és videók tekintetében, de van egy csavar a dologban: a felhasználók rá- és le tudnak nagyítani a képernyőn lévő tartalomra, kitölthetik az űrlapokat, és böngészhetnek olyan életstílus képeket, amelyek az Ön termékét vagy szolgáltatását jelzik. Ez egy olyan mélyebben átélhető hirdetés, amely segít életre kelteni a vállalkozását a mobiltelefonon.
Kollekció hirdetések
A kollekció hirdetéseket úgy képzeld el, mint a körhinta hirdetéseket, de teljes képernyősek és testre szabhatóbbak. Alapvetően ezek online vásárlási ablakok, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy böngésszék a kiválasztott termékkínálatot, és közvetlenül a hirdetésen keresztül vásároljanak.
A kollekció hirdetések jobban megfelelnek a nagyobb kínálattal rendelkező vállalkozásoknak, mivel a Facebook algoritmus össze tudja párosítani a termékeket a legjobb kollekció hirdetésélmény érdekében. Ennek következtében a kisebb vállalkozásoknak nehézségei lehetnek a kollekció hirdetésekkel való hatás kiváltásában.
Az előfizető hirdetéseket csak mobil eszközön futtathatod, mivel azok arra vannak tervezve, hogy minimális erőfeszítéssel gyűjtsenek össze kapcsolattartási információkat a felhasználótól. A hírfolyamban jelennek meg egy „Iratkozzon fel most”, „Foglaljon ma”, „Indítson ingyenes próbaverziót most” típusú gombbal az alján, amikor erre kérve egy foglalási vagy megerősítő űrlapot kínálnak.
Diavetítés hirdetések
Ezek a hirdetések három-tíz képből vagy egyetlen videóból állnak, amelyek diavetítésként jelennek meg. Ha videóval kísérletezel, a diavetítés hirdetések remek alternatívát jelenthetnek a videóhirdetésekhez képest, mivel akár ötször kevesebb adatot használnak fel – tökéletes, ha olyan területekre célozol, ahol a vásárlók mobilkapcsolata korlátozott.
Stories hirdetések
A Stories hirdetések nem a szokásos Facebook hírfolyamban jelennek meg – ahogyan a név is sugallja, csak a felhasználók Stories hírfolyamaiban láthatók. A Stories hirdetéseknél többet játszhatsz el, mint a szokásos kép- vagy videóhirdetéseknél, mivel elérhetők az emojik, matricák, szűrők és még sok más lehetőség. Habár a Facebook Stories hirdetések több kreatív szabadságot kínálnak, érdemes figyelembe venni, hogy kevesebben fogják megtekinteni őket, egyszerűen azért, mert többen nézik meg a szokásos hírfolyamot, mint a Stories hírfolyamukat.
Messenger hirdetések
Ezek megjelennek a felhasználók Facebook Messenger fülében, mint egy üzenet. Ezeket a hirdetéseket személyesebbnek tekintik, és megfelelő célcsoport kiválasztása esetén nagyszerű beszélgetési kiindulópontot jelenthetnek.
ÍME, HOGYAN LEHET LÉTREHOZNI EGY FACEBOOK HIRDETÉSI FIÓKOT:
- Győződj meg róla, hogy van-e Facebook Üzleti Oldalad. Ha már van ilyened, vagy miután létrehoztad, automatikusan kapni fogsz egy Facebook hirdetési fiókot.
- Ellenőrizd a „hirdetési fiók beállításokat”, hogy megbizonyosodj róla, hogy minden apró részlet helyesen van-e beállítva.
- Állítsd be a fizetési módod. Kétszer ellenőrizd – már megszámolni sem tudom, hogy hányszor küldtünk el lejárt bankkártya adatokat.
Miután ezeket a lépéseket megtetted, már készen is állsz!
MENNYIBE KERÜLNEK A FACEBOOK HIRDETÉSEK?
Egy Facebook hirdetés ára változó lehet, és függ néhány tényezőtől. Általában attól függ:
- Célközönség kiválasztása: Általában kevesebbe kerül a szélesebb Facebook közönség megszólítása. Azonban, ha konkrét csoportra szeretnél koncentrálni, akkor az ár emelkedni fog.
- Kampány időtartama: Minél hosszabb ideig futnak a hirdetéseid, annál többet kell fizetned érte.
- Helyszín: A hirdetési költségek nagyon eltérőek lehetnek azoktól függően, hogy melyik országot célozod meg.
- Évszak: Szezonális kampányok esetén többe kerülhet, mivel több vállalkozás küzd ugyanazért a részért.
- Napidőszak: A nagy forgalmú időszakok, mint például az ebédidő általában drágábbak, de a kattintásonkénti költség (CPC) általában legalacsonyabb éjjel 12 és hajnali 6 óra között minden időzónában.
A hirdetéstípustól is függ, hogy milyen költségekkel kell számolnod. Általában az eladásokra irányuló hirdetéseknél a teljesített cselekvésenként fizetsz, míg a figyelem felkeltést elősegítő hirdetéseknél az impressziókért vagy megtekintésekért fizetsz.
ÍGY kÉSZÜLNEK A FACEBOOK HIRDETÉSEK:
tartalomjegyzék:
- Válassz célkitűzést
- Adj nevet a hirdetési kampányodnak
- Költségvetés és időbeosztás. Mennyit kell fizetni egy Facebook hirdetésért?
- A célzott közönség kiválasztása
- Válaszd ki a Facebook hirdetés elhelyezést
- Biztonságos márkaépítés
- Készítsd el a Facebook hirdetésedet
Válassz célkitűzést
Amikor be vagy jelentkezve a Meta Hirdetéskezelőbe, menj a „Kampányok” fülre, és kattints a „Létrehozás” gombra. Itt választhatsz a 11 digitális marketing célkitűzés közül.
Elsőre soknak tűnhet, de érdemes időt szánni rá – a Facebook hirdetéseid költsége attól függ, hogy milyen típusú kampányt futtatsz, mivel a kattintásonkénti költségek változnak a kampány célkitűzései között. Például az konverziókra irányuló hirdetés átlagos CPC-je körülbelül kb 325 Ft (0,90 dollár) kattintásonként, míg az impressziókat, figyelem felkeltést elősegítő kampányoknál ez a duplája. Íme néhány Facebook hirdetési célkitűzés, amelyek segítenek a vállalkozásod promóciójában:
- Brand awareness (Márkaismeret): Ez segít bemutatni a vállalkozásodat egy új közönségnek.
- Reach (Elérés): Elérni minél több embert a hirdetéseddel.
- Traffic (Forgalom): Célja, hogy forgalmat generálj egy adott linkre, alkalmazásra vagy Messenger-beszélgetésre.
- Engagement (Elkötelezettség): Elér egy széles közönséget, akik valószínűleg kattintanak, kedvelnek, megosztanak vagy másképpen lépnek interakcióba a hirdetéseddel.
- App installs (Alkalmazás telepítés): Ösztönzi a felhasználókat, hogy letöltsék és telepítsék az alkalmazásodat.
- Video views (Videó megtekintések): Célja, hogy növelje a videó megtekintéseket.
- Lead generation (Leadhálózat kialakítása): Új jelölteket vonz az értékesítési csatornádba.
- Messages (Üzenetek): Meggyőzni a felhasználókat arról, hogy vegyék fel a kapcsolatot a vállalkozásoddal a Facebook Messenger segítségével.
- Conversions (Átalakítások): Segít embereket arra ösztönözni, hogy teljesítsenek egy adott cselekvést egy feliratkozási link, vásárlási gomb stb. segítségével.
- Catalog sales (Katalógus eladások): Összekapcsolja a termékkatalógusodat a Facebook hirdetéseiddel, hogy növelje az adott termékek eladásait.
- Store traffic (Üzletforgalom): az ügyfeleket a fizikai boltodba tereli.
Miután kiválasztottad a céljod, ki kell választanod egy konkrét mérőszámot. Például az alkalmazástelepítésekhez az alkalmazás kezelésére – irányításra van szükség, amíg az elkötelezettséghez valamire, amihez mérni lehet az elkötelezettséget (kedvelések, kommentek, megosztások stb.).
Adj nevet a hirdetési kampányodnak
Adj nevet a kampányodnak, és ne felejtsd el jelezni, ha az egy különleges hirdetési kategóriába tartozik.
Ide tartoznak a lakáshirdetések, társadalmi kérdések, választások és még sok más. Ebben a pontban beállíthatsz egy A/B tesztet a hirdetéseidhez. De mivel most csak végigvezetjük a folyamatot, most átugorjuk ezt a részt. Hagyd kikapcsolva, és lépj tovább a következő lépésre.
Költségvetés és időbeosztás. Mennyit kell fizetni egy Facebook hirdetésért?
Adj nevet az hirdetési készletednek, és válaszd ki, melyik oldalt szeretnéd promózni a hirdetéssel. Most jön a trükkös rész: el kell döntened, mennyi pénzt szánsz a hirdetésedre. Ha ez az első alkalom, hogy Facebook hirdetéseket futtatsz, tartsd alacsonyan az költségeket!Az impresszió alapú hirdetéseknek legalább napi kb 360 Ft-ot (1 dollárt) kell fizetned, míg a kedvelésekre, kattintásokra, videómegtekintésekre vagy más típusú interakciókra alapozott hirdetéseknek legalább napi kb 1800 Ft-ot (5 dolláros) minimális költségvetésre van szükségük.
Választhatsz napi vagy összesített – azaz a kampány „élettartamára” vonatkozó – költségvetést. Csak olyan összeget vállalj fel, ami benne van a komfortzónádban. Ha például kb 100.000 Ft (300 dollár) áll a rendelkezésedre, és ez az abszolút maximum, amit fizethetsz, ne menj feljebb ennél.
Ha összesített költségvetést választottál, választhatsz kezdeti és befejezési dátumokat. Az ilyen módon ütemezett hirdetések nagyszerűek lehetnek a konkrét demográfiai célcsoportok megcélzására. Például, ha az ausztrál egyetemistákat célozod meg, a hirdetésed valószínűleg ne legyen aktív szerdán 04:00-kor az ACT időzónában – az egész célcsoportod alszik. Ez vezet el minket a következő lépéshez…
A célzott közönség kiválasztása
Egy Facebook hirdetés nem lesz hatékony, ha csak úgy felteszed az internetre anélkül, hogy figyelembe vennéd, ki nézi meg. Kiválaszthatsz egy célközönséget kor, nem, nyelv, tartózkodási hely és egyebek alapján. Még részletesebben is célozhatod azokat az embereket, akik már mutattak érdeklődést a vállalkozásod iránt.
A képernyő jobb oldalán találsz egy közönségméret mutatót. Ez segít megérteni, milyen nagy hatással lesznek a Facebook hirdetéseid, a költségvetésed és az előző lépésekben megadott kritériumok alapján. Van még egy becsült oldal és kedvelések számláló is, de ha ez az első köröd, akkor figyelmen kívül hagyhatod. Ez a mutató pontosabbá válik, minél gyakrabban futtatsz Facebook hirdetéseket, mivel több adattal rendelkezik majd az algoritmus az előrejelzésekhez.
Ha még tovább akarsz menni, nézd meg a „Részletes célzás” részt. Ezt használhatod arra, hogy az embereket az érdeklődésük, viselkedésük és demográfiai jellemzőik alapján célozd meg. Továbbá Kizárhatsz embereket is, ha nem illenek a célközönségedbe – ez tökéletes, ha a terméked vagy szolgáltatásod egy kis piaci részre vonatkozik.
Válaszd ki a Facebook hirdetés elhelyezést
Görgess le az előző szakaszból és kattints az ‘Előnyök + Elhelyezés’ gombra. Ez automatikusan elhelyezi a hirdetéseidet a Facebook hírfolyamon, Messengeren, Az Ügyfélhálózaton és Instagramon. Ha több kontrollt szeretnél, kattints a ‘Manuális elhelyezés’ lehetőségre, és csináld magad. Az opcióid attól függenek, hogy milyen kampány célt választottál, és arra kér a facebook, hogy válassz a többféle változat közül. Ezek közé tartozhatnak:
- Eszköz típusa: Milyen eszközökre szeretnéd célozani a hirdetéseket – asztali számítógép, mobil, vagy mindkettő
- Platform: Facebook, Ügyfélhálózat, Instagram vagy Messenger
- Elhelyezés: Dönts arról, hogy a hirdetéseid megjelenjenek-e a hírfolyamokban, történetekben, Reels-en, közvetlenül, Messengeren, keresésben, cikkben, vagy alkalmazásokban és webhelyeken
- Mobil eszközök vagy operációs rendszerek: Dönts arról, hogy kizárólag az iOS, Android, az összes eszköz stb. célcsoportjára szeretnél-e összpontosítani
- Kizárólag Wi-Fi: Csak akkor jeleníti meg a hirdetéseidet, ha a felhasználók Wi-Fi-hez csatlakoznak
Biztonságos márkaépítés
Menj a „Márkabiztonság” szakaszba, hogy szűrd ki az olyan tartalmakat, amelyeket nem szeretnél az hirdetéseddel kapcsolatba hozni. Például, ha a terméked kizárólag felnőtteknek szól, nem kellene megjelennie a tiniknek szóló tartalmakban. Még konkrét kiadókat és webhelyeket is blokkolhatsz, ha extra óvatos akarsz lenni.
Miután ezzel végeztél, ellenőrizd a becsült oldal kedveléseket és elérés számokat. Ha minden rendben, kattints a „Következő” gombra.
7. Készítsd el a Facebook hirdetésedet
Végre odaértünk, hogy elkészülnek a facebook hirdetések. Válaszd ki a megfelelő hirdetési formátumot és töltsd ki a megfelelő szöveg- és média mezőket. Ne feledd, hogy a formátumok attól függenek, hogy milyen kampány célt választottál korábban. Használd a jobb oldalon található „Előnézet” eszközt, hogy előnézeti képet kapj a hirdetésed elhelyezéseiről. Ha tetszik, amit látsz, kattints a zöld „Közzététel” gombra, hogy elindítsd az hirdetési kampányodat.
A FACEBOOK BOOSTING-RÓL:
A felpörgetett posztok mások, mint a hirdetések. Míg egy poszt felpörgetése hirdetésnek számít és annak megfelelően számlázódik, kevesebb lépést igényel, mint a Hirdetéskezelő – a Facebook poszt felpörgetése csak egy adott posztot tol be a releváns felhasználók hírfolyamába. Te döntöd el, hogy kit célozol meg, mennyi a költségvetésed, és mennyi ideig szeretnéd felpörgetni, ez a lehetőség, a személyre szabásról szól.
MENNYIBE KERÜL EGY POSZT FELPÖRGETÉSE A FACEBOOKON?
Ahogy az imént megbeszéltük, a poszt felpörgetésének költsége attól függ, mennyit vagy hajlandó költeni. Ha kisvállalkozás vagy, és szeretnél kísérletezni a Facebook hirdetéssel, a posztok felpörgetése egy lágyabb módja a kezdésnek.
És itt van, hogyan hirdethetsz a Facebookon 2024-ben. Ez egy versenyképes, gyors tempójú közösségi tér, de ha azt akarod, hogy a vállalkozásod a megfelelő emberek elé kerüljön, a Meta Hirdetéskezelő fog ebben segíteni.
Most, hogy már tisztában vagy azzal, hogy hogyan érdemes a Facebookon hirdetni 2024-ben. Akár mehetnénk is még egy lépéssel tovább.
Növeld a Facebook jelenlétedet más közösségi csatornáid mellett a StartSmart segítségével. Megtervezzük, legyártjuk és publikáljuk a vállalkozásodhoz, szolgáltatásodhoz, márkádhoz a posztokat a legjobb időpontokban. Lekötjük a közönséged figyelmét, és Teljesítményt mérünk – Kérj egy ingyenes konzultációt még ma!