AZ IDEÁLIS BLOGBEJEGYZÉS HOSSZA 2024-BEN

Milyen hosszú legyen egy Blog bejegyzés

A blogbejegyzés hossza kritikus szempont az online blog létrehozásakor. Ez fantasztikus módja annak, hogy megosszuk gondolatainkat és véleményünket a világgal. Ám a kreatív kifejezés kiemelkedése mellett a blogbejegyzések jelentős weboldal forgalomhoz, közösségi médiamegosztásokhoz és visszahivatkozásokhoz is vezethetnek.

Annak érdekében, hogy a legtöbb előnyt érhessük el a cikkeinkből (és az ilyen típusú weboldalakból), jól megírtaknak kell lenniük, optimális hosszúsággal. Ez vezet bennünket a nyomós kérdéshez: „Milyen hosszú legyen egy blogbejegyzés?”

Ebben a cikkben megosztjuk „a tutit” belsős tippeinket arról, hogy milyen hosszúak legyenek a bejegyzéseid, a hosszú formátumú tartalmak előnyeiről és arról, hogyan írj meg egy masszív hosszabb cikket.

MEKKORA LEGYEN EGY iDEÁLIS BLOGBEJEGYZÉS HOSSZA?

Az ideális blogbejegyzés hossza általában 1500 és 2500 szó között van, a legjobb eredmények általában 2450 szó körül érhetőek el. Ha ezen átlagokon belül maradsz, a cikkeid valószínűleg magasabban rangsorolódnak a keresőmotorokban, több közösségi média megosztást és visszahivatkozást kapnak. Ezt a következtetést mélyreható iparági kutatások és a saját eredményeinek elemzése alapján jutottunk.

Azonban, bár ezek a számok jó kiindulópontot jelentenek. nincs „egy konkrét méret mindenkinek” megoldás, mivel különböző témák más mélységű tartalmat igényelnek. Annak érdekében, hogy finomhangold a cikk hosszát, gondolj arra, hogy miért döntöttél úgy, hogy blogot indítasz, és milyen típusú blogot szeretnél megosztani.

Itt van egy általános összefüggés a blogbejegyzés szószám és a leggyakrabban használt tartalomtípus között:

Milyen hosszú legyen egy Blog bejegyzés 2

  • Kevesebb, mint 300 szó: Ritkán ajánlottak a 300 szónál rövidebb blogbejegyzések. Ha mégis használják őket, általában a viták gerjesztésére, a hozzászólások generálása céljából. Ez a hosszúság nem jó a keresőoptimalizálásra vagy a közösségi média megosztásokra.
  • 300 – 600 szó: Ez az átlagos blogbejegyzés hosszúság korábban „szabványnak” számított. azonban Most ez a szószám túl rövid a navigáláshoz a keresőmotorokon, mivel általában nem ad elegendő teret egy téma alapos megvitatásához.
  • 600 – 800 szó: Ez a tartomány a leggyakoribb a szakmai újságírásban és a újságcikkekben. Emellett termékleírások és enciklopédia bejegyzések gyakran ebbe a szószám tartományba esnek. Ezek a cikkek kezdenek némi megosztást és visszahivatkozást elérni.
  • 1,300 – 1,700 szó: Itt gyakran találhatók „Mi az a …” blogbejegyzések. Amint ezen a területen belépsz, sokkal több közösségi média megosztást és értékes oktató tartalmat fogsz látni, amely visszahivatkozásokat kap. Ez a szóhossz gyakran előfordul az influenszerek által írt promóciós bejegyzésekben is.
  • 1,700 – 2,100 szó: Ez az ideális blogbejegyzés hosszúsága a „Hogyan kell …” cikkek esetében. Emellett itt jó lehetőségeket látsz majd lead konverziókra és organikus forgalomra a keresőmotorokból.
  • 2,300 – 2,500 szó: Üdvözöllek a keresőmotorok által meghatározott arany blogbejegyzés hosszban. Ebben a tartományban gyakran láthatók listák, mivel általában teljes képet adnak hosszúságban. Ezek a cikkek általában alaposak és oktató jellegűek, és ezért sokkal nagyobb esélyük van a keresőmotorokban való rangsorolásra.

Amikor egy ilyen típusú bejegyzést írsz, a legnagyobb esélyed van értékes forgalomra a weboldaladra és a látogatók konverziójára.

  • 4,000 szó: A „pillér oldalak” és alapos útmutatók a leggyakoribb típusú cikkek, amelyek 4,000 vagy annál több szóból állnak. Ezek a cikkek átfogó cikkek, amelyek egy témát extrém részletességgel tárgyalnak annak érdekében, hogy tekintélyt építsenek.

AZ IDEÁLIS BLOGBEJEGYZÉS HOSSZÁNAK MEGHATÁROZÁSA:

Ahogyan korábban már megbeszéltük, egy blogbejegyzés ideális hosszát célszerű egyenként, egy-egy cikk elkészítésekor meghatározni, miután elkészült a webhelyed. Annak érdekében, hogy minden esetben a legjobb döntést hozd meg, néhány kérdést érdemes figyelembe venned, mielőtt nekilátnál a gépelésnek:

MI A BLOG TÉMÁJA ÉS AZ ELVÁRT RÉSZLETESSÉGE?

Attól függően, hogy milyen témával foglalkozik a blogod, különböző mélységű tartalomra lehet szükség. Egy blogbejegyzés arról, hogy miért érdemes vegánnak lenni, teljesen más átlagos hosszúságú, mint egy lista a világ legjobb hosteljeiről. Ugyanez igaz az általános témákra is. Valószínűleg egy könyvblog hosszabb lesz, mint egy utazási vagy divatblog.

Milyen hosszú legyen egy Blog bejegyzés 3

KIK AZOK AZ OLVASÓK, AKIKNEK ÍRSZ?

Az ideális cikk hosszának meghatározása során fontos az olvasók ismerete, az olvasókra való összpontosítás és az ő szándékuk megértése. Képzeld el magad az ő helyzetükbe, és gondold át, pontosan mennyi információt várnak és remélnek tőled. Így könnyebben kiválaszthatod a cikk átlagos hosszát.

Fontos figyelembe venni, hogy az olvasók amatőrök vagy már tapasztalt szakértők-e a témában. A tudás szintjük alapján tudni fogod, hogy szükséges-e sok háttérinformációt adnod mielőtt belemerülsz, mennyire kell mélyre ásni a témában, és hány szóra lesz ehhez szükség.

MILYEN CÉLT SZERETNÉL ELÉRNI?

Egy blogbejegyzés céljai változhatnak a keresési rangsorolástól a közösségi megosztásokon át az értékesítés ösztönzéséig. Amint pontosan tudod, hogy mit szeretnél elérni az adott tartalommal, visszatérhetsz a bloghossz táblázathoz, hogy összeegyeztesd a céljaidat az átlagos szószámmal.

MILYEN HOSSZÚAK A JELENLEG RANGSOROLT KONKURENS BLOGBEJEGYZÉSEK?

Nincs szükség újra feltalálni a spanyolviaszt. Írd be a témádhoz leginkább kapcsolódó kulcsszót egy keresőbe, és nézd meg a jelenleg rangsorolt blogbejegyzéseket, hogy láthasd, milyen mélységűek.

Ezután végezz gyors átlagos blogbejegyzés hosszúságú számlálást mindegyik cikk esetében. Ez segít megállapítani, hogy milyen hosszúságú cikkeket tart megfelelőnek a keresőmotorok arra a témára, amit éppen feldolgozol.

A HOSSZABB BLOGBEJEGYZÉSEK 3 ELŐNYE

Most már megállapítottuk, hogy minél közelebb van a cikked a 2,450 szóhoz, annál jobb a blogbejegyzés teljesítménye szempontjából. De miért kedvezik a hosszabb tartalom? Nem unják meg az emberek a rengeteg szó olvasását, majd elhagyják az oldalt, csökkentve ezzel a relevanciát? Nem feltétlenül. Három fő előnye van a hosszabb blogbejegyzéseknek, amelyeket érdemes figyelembe venned:

A hosszabb blogbejegyzések hosszabb időt jelentenek az oldalon

A tartalmak hosszúságával egyenes arányban nő az oldalon eltöltött idő. Természetesen minél hosszabb egy cikk, annál több időbe telik elolvasni vagy legalább átfutni a szekciókat és a fejezeteket. Ez az extra idő, amit a cikkedre fordítanak, segíthet pozitív jeleket küldeni a keresőmotoroknak arról, hogy a cikk releváns és magas minőségű, és ezért érdemes jó pozícióban rangsorolni.

Ezenkívül, ha a blogodat hirdetésekből vagy partneri linkekből származó bevételek révén finanszírozod akkor, több lehetőséged lesz a promóciók megjelenítésére, és így nagyobb esélyed lesz magasabb profit realizálására.

Több szó több közösségi megosztást és visszahivatkozást eredményez

Bebizonyosodott, hogy a 1000 – 2000 szavas hosszú tartalom 77%-kal több visszahivatkozást és 56%-kal több közösségi megosztást generál, mint az ezer szónál rövidebb tartalom. Ez remek lehetőség a szerzők ázsiójának növeléséhez, legyen szó vendégposztolásról vagy saját blogjuk írásáról.

Ennek egy lehetséges magyarázata az, hogy az emberek valószínűleg nagyobb értéket találnak egy hosszabb bejegyzésben, így hajlamosabbak megosztani az ilyen segítő tartalmakat a kapcsolati hálózatukkal, vagy hivatkozni rá forrásként.

A hosszú tartalmak jelentősen javítják a SEO-t

A keresőmotorok küldetése a világ információinak szervezése és egyetemesen hozzáférhetővé tétele. Céljuk, hogy hiteles, jól kutatott, megbízható eredményeket mutassanak a milliárdnyi felhaszáló számára. Ezért a 300 szavas blogbejegyzés írása nagyon valószínűtlen, hogy eléggé feltárja a témát ahhoz, hogy egy keresőmotot rangsoroljon. A blog SEO teljesítményének javítása érdekében ragaszkodj hosszabb tartalmakhoz, amelyek értéket és presztízst képesek bizonyítani.

Emlékezz, hogy az általánosan keresett kulcsszavakra való megjelenés nagymértékben növelheti a forgalmat, és több konverziót és üzleti lehetőséget eredményezhet számodra. Tehát még ha az a további 700 szó írása fárasztó is lehet, többszörösen megtérülhet.

Ashwin Balakrishnan, az Optmyzr B2B SaaS növekedési és tartalomtanácsadója szerint:

„A magas minőségű tartalom továbbra is a keresőmotorokban való rangsorolás alapvető lényege marad. Különösen akkor segít, ha úgy tekintesz rá, mint marketingmixed egy részeként, és nem kizárólag seo-taktikaként. De milyen a segítőkész tartalom? Tapasztalataim alapján arra kell törekedned, hogy illeszkedj azokhoz, a tartalmakhoz amelyek már rangsorolnak (ezt nevezzük „A keresési szándék teljesítésének”), majd adj hozzá egyediséget! Például adatokat, kutatást, szakértőI idézeteket, gondolatvezetést stb. Amikor ezt a kettőt összekapcsolod, olyan tartalmat kreálsz, amit az emberek keresnek, de olyan módon mutatod be, amilyen csak rád jellemző. Ez az, ahogyan differenciálódást teremtesz anélkül, hogy letérnél a témáról.”

A HOSSZÚ TARTALMÚ BLOGBEJEGYZÉSEK HÁTRÁNYAI

A hosszú tartalmú blogbejegyzések remek lehetőséget kínálhatnak az olvasóknak egy témával kapcsolatos részletes információk elérésére. Azonban vannak jelentős hátrányai is a hosszú tartalmú blogbejegyzéseknek:

  1. A hosszú blogbejegyzések időigényesek lehetnek

A hosszú tartalmú blogbejegyzések időigényesek lehetnek – mind az író, mind az olvasó számára. Sok kutatást, írást és szerkesztést igényelnek. Ez jelentős időbefektetést igényelhet, különösen ha nem vagy hozzászokva a hosszú hangvételű tartalmak írásához. Ez néha ijesztő lehet néhány olvasó számára is. Ha a bejegyzés túl hosszú, az olvasók elveszíthetik érdeklődésüket, és feladhatják az olvasást, mielőtt elérnék a szöveg végét. Ez különösen igaz akkor, ha a tartalom nincs jól organizálva vagy ha nem elég figyelemfelkeltő.

Mindazonáltal, ma már kísérletezhetünk azzal, hogy mesterséges intelligenciát használunk a blogbejegyzések írásához.

  1. A hosszú tartalmak lehet, hogy kevésbé oszthatóak meg

A rövid tartalmak, például infografikák vagy videók, gyakran könnyebben megoszthatók a közösségi médiában. Ez azt jelenti, hogy a hosszú tartalmú blogbejegyzések nem kapnak annyi kitettséget, mint a rövidebb tartalmak, és lehet, hogy nincs ugyanaz a potenciáljuk a virális terjedésre. Nehezebb promóciózási stratégiát igényel, mivel nehezebb megosztani a Social médiában, és embereket ösztönözni arra, hogy teljes egészében elolvassák a hosszú tartalmakat. Ez nem azt jelenti, hogy teljesen el kellene vetned a hosszú tartalom stratégiát, de ez egy olyan hátrány, amit érdemes figyelembe venni, mielőtt belekezdenél.

  1. Nehéz lehet a témát keretek közöt tartani

Amikor hosszú tartalmat írsz, könnyű eltérni az eredeti témától, és olyan témákba áthajlani, amelyek nem relevánsak a fő üzeneted szempontjából. Ez csökkentheti a tartalom összefüggőségét és hatékonyságát. Hogy ezt elkerüld, fontos, hogy tisztán értsd az írás előtt a tartalmadat. Ez segít abban, hogy fenttartsd a lendületet, és biztosítsd, hogy a tartalom jól szervezett legyen. Ügyelj arra is, hogy ne vezess be új témákat, hacsak azok közvetlenül nem kapcsolódnak a fő üzenetedhez.

HOGYAN ÍRJ HOSSZÚ TARTALMÚ BLOGBEJEGYZÉSEKET?

Nem szeretnénk téged elengedni, anélkül hogy tudnád, hogyan kell hosszú tartalmú blogtartalmat kreálni. Ezért összeállítottunk tíz könnyen követhető tippet arról, hogyan írj olyan blogbejegyzéseket, amelyek hosszabbak, részletesebbek, és ami a legfontosabb – rangsorolva lesznek.

  1. Végezd el az összes kutatómunkát, mielőtt elkezdenéd
  2. Válassz stratégiai kulcsszavakat, amelyeket használsz a cikkedben
  3. Hozz létre egy részletes vázlatot
  4. Egyértelműen jelölj meg fejezeteket és szakaszokat
  5. Használj képeket a bekezdések felbontásához
  6. Változtass mondatstruktúrát
  7. Tartalmazzon a szöveged felsorolásokat és sorszámozott listákat
  8. Írj olvasható szöveget aktív hangvételben
  9. Tartsd röviden a bekezdéseket, és használj átmeneti szavakat
  10. Adj hozzá saját nézőpontot

Végezd el az összes kutatást, mielőtt elkezdenéd

Ahhoz, hogy ne érezd magad túlterheltnek egy hosszabb íromány megírásakor, érdemes előre elvégezni az összes kutatómunkát. Teljes mértékben meg kell értened a témát, továbbá, hogy hogyan álltak hozzá a versenytársak, milyen céljaid vannak vele, és melyik közönséget célozza meg a cikk.

Ahogyan korábban említettük, olvasd el a legjobban rangsorolt 10 blogbejegyzést a keresési eredményekben. Egy bónusz tipp, hogy nézd meg, mit javasol a Google a „További kérdések” részben. Ezek a kérdések további ötleteket adhatnak arra vonatkozóan, hogy miről kellene beszélned a bejegyzésedben.

Válassz stratégiai kulcsszavakat, amelyeket használsz a cikkedben

Minden olyan téma, amelyet elemezni kívánsz vagy problémát akarsz megoldani, kulcsszavak és kifejezések köré épül. A kulcsszavak azok, amelyeket kíváncsi olvasók beírnak a keresőmotorokba, hogy eljussanak cikkekhez, blogbejegyzésekhez, vagy akár vállalati weboldalakhoz.

Kíváncsi vagy, hogyan végezheted el a kulcsszókutatást? A blogoláshoz használt eszközök és kulcsszótervezők, mint például az Ahrefs, a Google Kulcsszótervező vagy a Semrush segítségével tudatosan megtalálhatod a magas keresési értékű kulcsszavakat, amelyek kapcsolódnak a cikkedhez, és beleépítheted azokat a cikkedbe.

A legjobb gyakorlat az, hogy a kulcsszót beleépítsd a blogbejegyzés címébe, bevezetésébe, SEO leírásába, és néhányszor a cikk során is használd. Így a keresőmotorok könnyebben megértik, hogy a cikked szorosan kapcsolódik a keresési kifejezéshez, és nagyobb valószínűséggel fogják rangsorolni a blogbejegyzésed.

Készíts részletes vázlatot

Egy megfelelő áttekintés összeállítása segít előkészíteni a vázlatot, amely segít az írás folyamatában. Ebben a felkészülési fázisban írj le pontokat arról, hogy a bejegyzésed mely részeit fogja lefedni, melyik másik blogbejegyzésedre szeretnél hivatkozni, és hol fogod elhelyezni a kulcsszavakat. Mindez sokkal könnyebbé teszi a bejegyzés írását.

Világosan címkézd meg a címeket és a szakaszokat

Mindannyian tudjuk, hogy ha kevés időnk van, akkor csak átfutjuk a szöveget. Az olyan címek írása, amelyek egyértelműen meghatározzák az egyes részeket, és az al-ötleteket H2 és H3 címekkel illetik, ez lehetővé teszi az olvasóknak, hogy átlépjenek azokra a területekre, amelyek a legértékesebbek és a legrelevánsabbak számukra. Próbáld meg a címeket 3-10 szó között tartani az általános iránymutatás szerint.

A jó címek segítenek abban, hogy az olvasók hosszabb ideig maradjanak az oldaladon, mivel könnyebben tudnak közlekedni a blogbejegyzésen, és megtalálni azt, amire szükségük van, ellentétben azzal, hogy összezavarodnak és elhagyják az oldalad. Egy profi tipp az, hogy a bejegyzés tetején mutass egy tartalomjegyzéket, például azt, amelyet ebben a szakaszban találsz, hogy bemutasd a fő pontjaidat.

Használj képeket a bekezdések feldarabolásához

Két fő előnye van annak, ha képeket használsz a blogbejegyzéseidben. Először is, tanulmányok kimutatták, hogy azok a bloggerek, akik tíz vagy annál több képet adtak hozzá a blogbejegyzésükhöz, komolyabb eredményekről számoltak be. Másodszor, a képek csodálatos módszerek a hosszabb szöveg feldarabolására, hogy ne terheljék túl vagy ne tegyék unalmassá az olvasni valót. Ahogyan mondják, „egy kép többet ér ezer szónál”, és ezért segíthet neked átadni az üzeneteidet. Végül ne felejtsd el hozzáadni az alternatív szöveget a képeidhez mind az elérhetőség, mind a kép SEO céljából.

Változtasd meg a mondatstruktúrát

A írott tartalmak olvasása nagyon hasonló a harmonikus zenehallgatáshoz. Legyen ritmus és folyamatosság, időnként változó ütemekkel. Ha a mondatokat zenei elemekként képzeled, akkor próbálj meg rövidebb és hosszabb mondatokat váltogatni, hogy az olvasót bevonod és jobb minőségű írást tárj elé.

tartalmazzon a szöveg felsorolásokat és sorszámozott listákat

Az első, amit mondani fogunk:

  • Az olvasók
  • Szeretik
  • A felsorolásokat
  • és a listákat

A hosszabb cikkeknek jól szervezetteknek, logikusnak és könnyen követhetőknek kell lenniük. A bejegyzésedben a felsorolások és sorszámozott listák beépítése kulcsfontosságú lesz a mondanivalód világos átadásához.

Ahogyan a címsorokat használod az általános blogbejegyzés kisebb szakaszokra bontására, úgy a felsorolásokat és sorszámozott listákat is bele kell foglalnod a mondandódba szakaszokon belül. Ha útmutató lépéseket vázolsz fel, akkor a listák különösen hasznosak azoknak a lépéseknek az elmagyarázásához, hogy mit kell tenni és milyen sorrendben tenni.

Írj könnyen olvasható szöveget mozgalmas hangvételben

Összességében az írásod célja az, hogy az emberek megszerezzék azokat az információkat, amelyekre szükségük van. A irodalomban létezik egy metrikai mértékegység, amelyet olvashatósági pontszámnak neveznek, és 0-tól 100-ig terjed, a tartalom megértéséhez szükséges edukációs éveknek a számát jelzi. A cél az, hogy a blogbejegyzéseid edukációs pontszáma 60 vagy annál magasabb legyen, hogy az átlagos oktatási háttérrel és olvasási szinttel rendelkező emberek könnyen megérthessék az írásod.

Továbbá, amikor a keresőmotorok rangsorolnak, az AI által vezérelt botok átfésülik a webhelyedet és a blogbejegyzéseidet, hogy megértsék a tartalmaidat. Amikor olvasható szöveget írsz aktív hangvételeben (ellentétben a passzív hangvétellel), a botok könnyebben feldolgozzák és megértik az ötleteidet. Ha a keresőmotorok látják, hogy mennyire jól megírtad a cikkedet, sokkal valószínűbb, hogy magas pozícióban rangsorolják majd azt.

Tartsd röviden a bekezdéseket, és használj átvezető szavakat

Azt célozd meg, hogy a bekezdéseid legyenek 100 szónál rövidebbek, és csak egy ötletet fedjenek le szakaszonként. Az emberek lehet, hogy elrettennek a hosszú bekezdések láttán, és esetleg teljesen kihagyják azokat.

Ezekben a szakaszokban használj átvezető szavakat, amikor különböző pontok között navigálsz, amelyek kevésbé kapcsolódnak egymáshoz. A cél az, hogy ne veszítsd el az olvasóidat, és mutass nekik célt, hogy merre tart a következő gondolatod.

Ezenkívül vedd figyelembe, hogy a keresések több mint 60%-a mobil eszközön történik. Egy mobil eszköz kisebb képernyőjén a bekezdések szűkebbek lesznek, és így hosszabbnak tűnnek. Ha úgy érzed, hogy egy szakasz hosszúvá válik, miközben azt írod az asztali gépeden, akkor egy telefonon még hosszabb lesz. Tehát ne habozz, és nyomd meg az Enter billentyűt, hogy több részre bontsd ezeket a gondolatmeneteket

Add hozzá a saját nézőpontodat

Fogd át fejben a témád fő pontjait, még akkor is, ha már leírták előtted. Azonban tegyél hozzá saját gondolatokat is. Végül is azért jöttek az emberek a blogodra, hogy tőled tanuljanak. Oszd meg a világgal saját egyedi nézőpontodat és véleményedet a témáról. Ez az eredetiség az, amit az emberek értékelni fognak, és ezért fognak visszatérni, hogy még többet olvassanak.

Most, hogy már tisztában vagy azzal, hogy hogyan írj meg egy ideális hosszúságú Blog bejegyzést. Akár mehetnénk is még egy lépéssel tovább!

StartSmart

Növeld új és mindig frissülő Blog Bejegyzéseid számát a többi közösségi csatornáid mellett a StartSmart segítségével! Megtervezzük, legyártjuk és publikáljuk a vállalkozásodhoz, szolgáltatásodhoz, márkádhoz a posztokat a legjobb időpontokban. Lekötjük a közönséged figyelmét, és Teljesítményt mérünk – Kérj egy ingyenes konzultációt még ma!

Kapcsolódó cikkek:

Hogyan hírdess Facebookon 2024-ben 1.1

FACEBOOK HIRDETÉSEK 2024-BEN

Nem vagy biztos abban, hogyan használd a Facebook hirdetéseket 2024-ben? Nézd meg útmutatónkat a specifikációkhoz, költségekhez, irányelvekhez, stratégiákhoz és még sok más hasznos információhoz.

Tovább olvasom
Harmati Attila

Harmati attila

Fotográfus és Social Media Tartalomgyártó

„Tapasztalt tartalomgyártó és social media managementben jártas vagyok, célom az online jelenléted hatékony növelése.”

Harmati attila

sZPONZOR

Kérj ingyenes konzultációt még ma, és tudd meg, hogyan segíthetünk az online sikereid elérésében!

Ha szeretnél egy kreatív csapatot, ami segít abban, hogy vállalkozásod jobban látható legyen az interneten és több ügyfelet szerezz, akkor remek helyen jársz a #StartSmartnál. Számos területen dolgozunk, hogy növeljük az online jelenléted és segítsünk a sikerben.
Kíváncsi vagy, hogyan tudunk neked segíteni? Írj nekünk vagy hívj fel, örömmel beszélgetünk veled!
error: Szerző jog által védett tartalom !!