Kinek van ideje arra, hogy minden egyes 2024-es TikTok trendet minden egyes nap kövesse? Ezek azok a hosszabb távú trendek, amelyekről úgy gondoljuk, hogy itt maradnak, legalábbis egy kis ideig.
Az új 2024-es TikTok trendeket követni kihívásokkal teli, de akik sikeresek szeretnének lenni ezen a területen, azoknak fontos lesz naprakészen maradniuk és alkalmazkodniuk a változásokhoz.
Tartalomjegyzék:
Persze, elmondhatnánk, melyek a legmenőbb TikTok hashtag trendek és kihívások most – de ez a cikk már elavult lenne, mire befejeznéd az olvasást.
Szóval ha egy új, dögös, drag-királynő-koreografált táncot kerestél, sajnáljuk. De helyette van valami még jobbat tartogatunk neked: egy 2024-es TikTok-trendjelentést, amely a nagy egészről szól.
Ha arra vagy kíváncsi, hogy mi mozgatja most a TikTokot, akkor a legjobb helyen jársz.
Mert tényleg, ha egy nyerő TikTok közösségi média marketing stratégiát akarsz létrehozni, nem veszhetsz el a részletekben. A TikTok-on a dolgok ostorcsapásszerű sebességgel változnak. Még ha a Corn Kid hét közben teljesen menő, péntekre már a TikTok univerzumának újabb dolgai foglalkoztatják az embereket.
Ahhoz, hogy itt sikeres legyél, és lenyűgözd az alkalmazás 1 milliárd felhasználóját, a tiniarcú szűrők vagy a Love Islandről származó hangklipek mögé kell nézned, és valóban meg kell értened a viselkedést alakító kulturális erőket és változó attitűdöket.
Éppen ezért ebben a bejegyzésben a TikTok-on 2024-re bekövetkező erőteljes makrotrendeket azonosítjuk. Itt az ideje, hogy megküzdjünk a korszellemmel, bébi! Készülj fel a zoomolásra, ahogy végigvezetünk a márkák és alkotók számára most a 11 legnagyobb TikTok-trenddel. Készülj fel, hogy kicsit távolabbról nézzük a dolgokat, ahogy átvesszük most veled a 11 legnagyobb TikTok trendet márkák és tartalomkészítők számára.
A MÁRKÁK SZÁMÁRA LEGFONTOSABB 6 TIKTOK TREND:
A TikTok hirdetések most forróbbak, mint valaha
Ha azon gondolkodtál, hogy hova fektesd a közösségi hirdetésre szánt forintjaidat, akkor a TikTok jó tipp lehet. A 2022-es év végén a hirdetési elérés 14,6%-kal nőtt éves szinten.
ez garantálja, hogy a kampányaidat több szemmel nézik, ez a szám mégsem tükrözi azt, hogy a TikTok közönsége mennyire fogékony a márkás tartalmakra.
az itt a lényeg, hogy nem akármilyen hirdetés lesz elég. Ez nem egy szórólap egy apróhírdető újságban: A TikTok-hirdetéseknek továbbra is érdekesnek, vonzónak kell lenniük, és értéket kell nyújtaniuk a nézőknek.
Tekints túl egy egyszerű termékbemutatón, és gondolkodj egy kis káprázatban… TikTok-stílusban. Tudod használni az app játékos szerkesztési funkcióit vagy szűrőit? Akkor ugorjunk rögtön a második pontba…
A tiktok felhasználók szórakozásra vágynak
Bizony, a TikTok-felhasználók 35%-a kifejezetten azért nyitja meg az alkalmazást, hogy márkák és termékek után kutasson, de a platform túlnyomó többsége csak egy kis szórakozásra vágyik.
a Legfrisebb digitális jelentés szerint a TikTokosok 78,2%-a „vicces vagy szórakoztató tartalmak” megtekintésére használja az alkalmazást. Azok a márkák, amelyek képesek teljesíteni ezt az igényt, készen állnak arra, hogy mind értékesítéseket, mind hűséges rajongókat generáljanak hosszú távon.
A TikTok belső tanulmányai kimutatták, hogy a „szórakoztatás” szempontjából magasra értékelt hirdetések a „márkaszeretet” és a „vásárlási szándék” tekintetében is magasan szerepelnek.
A TikTok a Z generáció preferált keresőmotorja
Lehet, hogy a Google uralma a keresés királyaként veszélybe került. Kutatások azt mutatják, hogy a Z generáció egyre inkább a közösségi médiát használja fő keresőeszközként. „A fiatalok a válaszokat a TikTok-on keresik” – jelentette a New York Times 2023 szeptemberében. Egy Google által végzett tanulmányra hivatkozva, amely kimutatta, hogy a 18 és 24 év közötti felhasználók 40%-a a TikTok-ot vagy az Instagramot választja, amikor információra van szüksége.
Ez nem azt jelenti, hogy le kellene állítanod a weboldaladat, és el kellene menned az Örök Napfény kezelésre, hogy kitakarítsd az agyadból az összes SEO-tudást. Az emberek többsége még mindig a jól bevált módon keresi fel a vállalkozásodat (azaz kétségbeesetten beírja a Google keresőmezőjébe, hogy „nekem most kell fodrász, sürgősen”). De a vállalkozások, márkák bölcsen tennék, ha elkezdenék csiszolni a közösségi keresőoptimalizálási készségeiket, hogy biztosan elérjenek minden potenciális ügyfelet.
A TikTok a „kísérleti” szakaszába lép… és a márkáknak fel kell készülniük rá
Felnőni annyit jelent, hogy különböző identitásokat próbálsz ki, hogy megtaláld, mi illik hozzád a legjobban, ahogy azt bárki, aki látta Christina Aguilera Dirty korszakát az tudja. A TikTok sem kivétel. Természetesen, ez a rövid formátumú, algoritmikus-agybonbon videók mestere, de a lehetőségek, hogy mi minden lehet még belőle, azok határtalanok. Nem csoda tehát, hogy csak 2022-ben legalább hét új funkciót adott ki, köztük a TikTok Now-ot (egy BeReal klón) és a TikTok Stories-t (egy IG Stories klón, ami maga egy Snapchat klón, de ez egy másik történet).
Más szóval: A TikTok az önmegvalósítás útján van. És a márkáknak nyitottnak kell lenniük arra, hogy csatlakozzanak az útra, és kipróbálják az app által következő új funkciókat. Igaz, hogy a legtöbb ezek közül nem fog sokáig fennmaradni, de azok a bátor márkák, akik az első pillanatban bekapcsolódnak, jutalmat kaphatnak egy algoritmus-boost formájában, vagy legalábbis lehetőségük nyílik arra, hogy meglepjék és lenyűgözzék közönségüket.
Állítsd a valós embereket a középpontba
A TikTokerek imádnak olyan tartalmakat látni, amelyek valós emberekről szólnak. Hagyd ki a direkt értékesítő reklámot, és keress meg egy valódi személyt, aki szívesen osztja meg hiteles történetét.
„A bizalom azon múlik, hogy ki meséli el a márkád történetét” – áll a TikTok 2023-as Trend Jelentésében. „Ha egy TikTok alkotó osztozik a közönséged közös vonásaiban vagy érdeklődési körében, a tartalmait relevánsabbnak és értékesebbnek fogják érezni a nézők. Az emberek jobban kötődnek az adott iparági és szakterületi szakértőihez, akik tudást és bennfentes tanácsokat közvetítenek a videóikban.”
Ez lehetővé teheti saját csatornád létrehozását az autentikus, emberekre összpontosító tartalmak létrehozásához. azt is jelentheti, hogy kapcsolatba léphetsz alkotókkal, hogy véleményt mondjanak a termékedről.
Akár együttműködsz egy influenszerrel, vagy egy bennfentes szakértőnek adod át a gyeplőt, a valós emberek előtérbe helyezése segíthet a márkákdnak az autentikus, szórakoztató tartalom létrehozásában.
A meme-ek villámgyorsan terjednek
Néha úgy érzi az ember, mintha a TikTok egy másik nyelven zajlana, annyi belsős vicc, sláger és kulturális utalás van, ami úgy tűnik, csak az appon belül létezik. Ha a márkád lépést akar tartani a közösségi média sebességével, folyamatosan kutatnod és megfigyelned kell, hogy mi a legforróbb téma minden nap.
Ez azt jelenti, hogy sok időt kell az appon való figyeléssel és tanulással töltened, megfigyelve, hogy milyen esztétikai választások vannak a trendben, és mely emojik elavultak. a We Are Socialnál megjegyezték, hogy 2022 végén a „kaotikus tartalom” és a „normális megjelenés mellőzése” időszaka volt, de frissebb elemzést kaphatsz az Instagramon található napi digitális kulturális figyelőtől is.
De ha mindez túl soknak tűnik… vagy nem foglalkoztat. Van attól fontosabb, mint hogy megértsd, hogy még mindig menőnek számít-e valamit „menőzésnek”-nek vagy „flexelésnek”-nek nevezni, mint hogy autentikus legyél.
AZ 5 LEGFONTOSABB TIKTOK TREND AZ ALKOTÓK SZÁMÁRA
Egy erős személyes márka sokat számít
A nézők nem csak azért jönnek az alkalmazásra, hogy véletlenszerű tinédzserek táncát lássák. olyan embereket keresnek, akikkel kapcsolatba léphetnek és akikre felnézhetnek. Tehát 2024 az az év, amikor meg kell határoznod a személyes márkádat.
Ha pl. fodrász vagy, talán itt az ideje, hogy olyan szakterületre támaszkodj, amelyről személyes tapasztalatból tudsz beszélni.
Akár, lehetnél a göndör frizurák szakértője? Ha táplálkozási szakértő vagy, tudsz-e diétás mítoszokat megcáfolni? Vagy, ha például az a stílusod, mint a TikToker Ferenc Ádámnak – Putri főnök, akár azonosulhatsz a székely autószerelő identitásával is.
@putrifonok Audi a4 luking fék👅
♬ eredeti hang – Ferenc Adam
Egy erős, következetes személyes márka szenvedélyes, összekapcsolt közönséget vonz magához — és sok interakciót eredményez az út során.
Az emberek új utakat keresnek
a Járvány sok mindenkit megviselt. Az elmúlt évek sokak számára új megvilágításba helyezték az életet, sokakban nő az elégedetlenség a jelenlegi helyzet miatt, legalábbis a TikTok kutatásai szerint.
„A változó gazdaság, az egészségügyi és klímaváltozási problémák, valamint a személyes stressz közepette az emberek új utakat fognak keresni a siker, boldogság és jólét felé” – áll a 2023-as Trend Jelentésben. Nem csak recepteket keresnek, amelyeket kipróbálhatnak: életmódbeli inspirációt keresnek. Például, hogy megtanulják, milyen érzés otthagyni egy teljes munkaidős állást, ahhoz, hogy távolról dolgozzanak, vagy hogyan lehet együtt élni egy egészségügyi mentális diagnózissal.
A TikTok mindig is „cselekvésre” inspirálta felhasználóit, legyen az egy termék vásárlása (#tiktokmademebuyit) vagy egy tánc kipróbálása. Idén úgy tűnik, hogy a platform még mélyebb hatást gyakorolhat.
Ahhoz, hogy ezt kiaknázd, az alkotóknak az őszinteséget kell ötvözniük azzal, amit a TikTok „cselekvésre inspiráló szórakoztatásnak” nevez. megosztani saját ‘hogyan csináld’ történeteinket, hogy segítsünk másoknak magabiztosan változtatni az életükön, például dokumentálni a saját egyedi pénzügyi, takarákossági (#cashstuffing) stratégiádat.
@cdngirlcashstuffer omgosh my ATM had $10’s!! And NEW ones this is a rare sight 🤩
♬ original sound – Sasha | CDN Girl Cash Stuffer
Légy konkrét és személyes! A szimpátia növeli a bizalmat.
A stressz kiment, a boldogság bejött
A TikTok közönsége kiégett, és ezért az elmúlt évek után nem is hibáztathatjuk őket. vajon meglepú, hogy 2024-ben a tartalmas örömforrás a trendi?
„Az emberek valódi, jelentőségteljes teret akarnak teremteni maguknak” – jelenti a TikTok kutatócsapata, „és ennek nagy része a boldogság előtérbe helyezésétől fog fakadni.”
A humor a boldogság és az öröm terjesztésének egyik legjobb módja. Annyi súlyos dolog történik a világban: vidítsd fel valakinek a napját egy könnyed történettel vagy egy hangtrend vicces alkalmazásával.
egy másik rövidítés a boldogság felé vezető úton: próbáld meg megosztani az ötleteidet egy kis luxushoz – vagy igazán hálás pillanatokhoz, vagy kínálj megoldást egy sokakat foglalkoztató problémára.
Például egy jobb módot tudsz a bőrápolási rutin elvégzésére, vagy azt, hogy hogyan akadályozhatod meg, hogy a húzózsinór beszaladjon a melegítőnadrágodba. „A hétköznapi ember boldogságot szeretne találni, még a legapróbb dolgokban is” – számol be erről a TikTok.
@simoannamariamusic Tudjátok-e? #ezisénvagyok #szekelyvagyok #székelyföld #erdély #székelyvicc #szekelyvagyoknempiskota #simoannamariamusic #simoannamaria #fyp #foryoupage #viccesvideo #poénvideó #nekedbeszeretnémlátni #nekedbelegyenbenne #viccesbe #foryou #tiktokvi
♬ eredeti hang – simoannamariamusic
Találd meg a helyed
Ezen a ponton már közhelyes: mindannyian egyedi virágok vagyunk ebben a kertben, amit életnek hívunk, bla-bla-bla-bla. De a TikTokon könnyebb, mint valaha megtalálni a hiper-szűk közösségedet. Legyen szó akár egy goblincore boszorkányról, egy tinédzser Keto szakácsról, vagy akármi is az a „cosy gamer”, a te embereid valahol ott vannak a TikTok-on.
Ahogy a TikTok trendjelentés fogalmazott: „A TikTok nem egy városi közgyűlés. Hanem olyan hiper-személyes terek gyűjteménye, ahol az emberek felfedezhetik szenvedélyeiket és élhetik az életüket.”
Azok számára, akik útmutatást keresnek az új identitásuk megtalálásához vagy a társadalmi elvárásokkal való szakításhoz, a TikTok-on egy „pont olyan vagy, mint én!” példakép vagy barát megtalálása igazán felüdítő lehet.
Fogadd el, ami téged egyedivé tesz, és megtalálod azt a tökéletes egyensúlyt az egyediség és rokoníthatóság között. Kötelékek fognak kialakulni! Horizontok tágulnak ki! Nézőket inspirálnak! Legyen szó arról, hogy kapcsolatba kerülsz a #FáradtAnyukák csoportjával vagy a #KalaposSrácokkal. Mit tudsz posztolni, ami arra ösztönöz valakit, hogy azt gondolja: „Nem vagyok egyedül”, amikor véletlenül rábukkan a For You oldalán?
A szórakoztatás mindenek felett
Míg bizonyos személyiségi profil kategóriák vagy böngészési előzményeid befolyásolhatják az algoritmusodat más platformokon, a TikTok-on a For You oldal kizárólag azon alapul, hogy mit találsz szórakoztatónak a TikTok-on.
Az alkalmazás tudja, hogy mi tetszett neked, és tanul, hogy minél többet szolgáltasson ugyanabból a típusú tartalomból, egyre jobban a kedvedre téve minden nap. 2024-ben ez így is marad. Ez azt jelenti, hogy a tartalomgyártóknak a szórakoztató, minőségi tartalom kidolgozására kell összpontosítaniuk, ha meg akarják szerezni a nézettséget és a kedveléseket.
Az emberek kifejezetten azért jönnek a TikTokra, hogy szórakozzanak.
A sikeres alkotók, tartalomgyártók értik a humor és az időzítés erejét; kihasználják a TikTok szerkesztési funkcióit, hogy a hangot és a videót magával ragadó módon szinkronizálják. Fontos, hogy minden egyes posztjukkal valami értékeset is kínálnak, legyen az egy könnyed pillanat vagy hasznos tanács.
Most, hogy már tisztában vagy azzal, hogy mire számíthatsz a TikTok trendektől 2024-ben. Akár mehetnénk is még egy lépéssel tovább.
Növeld a TikTok jelenlétedet más közösségi csatornáid mellett a StartSmart segítségével. Megtervezzük, legyártjuk és publikáljuk a vállalkozásodhoz, szolgáltatásodhoz, márkádhoz a posztokat a legjobb időpontokban. Lekötjük a közönséged figyelmét, és Teljesítményt mérünk – Kérj egy ingyenes konzultációt még ma!