Mik Az Instagram trendek 2024-re? Ezt mind meg fogjuk nézni! Kíváncsi vagy, hogy mi várható az év során a platformon, hol helyezkedik el a Reels, mit gondol erről az egészről a Z generáció, és még sok más!
Amiről ma beszélünk:
- Koncentráljunk a Reels-re!
- Threads fejlesztése
- Link a bio-ban
- Felhasználók által generált tartalom (UGC)
- Nano- és micro-influenszerek
- Interaktív live stream
- Közvetítési csatornák
- Kérdőívek
- SEO
- AI eszközök
- Fotóalbumok
- Kollaborációs posztok
- Fenntartható divat
- Jelentőségteljes kapcsolatok
- Szerelem után kutatva
- Önmagunkra fókuszálva
- Vegánizmus
- Extrém rajongás
- Aktivizmus
Az elmúlt év elég mozgalmas volt az Instagram számára, de hogy néz ki 2024? Nézzük, mit gondolnak az Insta mögött álló emberek az új trendekről, és mi más fog hullámokat vetni a következő 12 hónapban!
MIK AZ ÚJ INSTAGRAM TRENDEK 2024-BEN?
Mielőtt belevágnánk a platform által felvázolt részletesebb, tartalomközpontú területekbe, vessünk egy pillantást az Instagram szélesebb körű trendjeire 2024-ben.
Koncentráljunk a Reels-re!
Mióta a Reels vált a domináns videóformátummá az Instagramon, a platform keményen nyomja őket. 2023-ban töménytelen mennyiségű új szerkesztési lehetőséget és analitikát vezettek be, és mivel a YouTube Shorts és a TikTok most már kiterjesztette A videói hosszát, a Reels-nek valós versenytársai vannak.
Várhatóan még nagyobb változások és fejlesztések lesznek, ahogy az Insta új módszereket keres arra, hogy lépést tartson a versenytársaival. És mivel valószínűleg a formátumra fog összpontosítani, érdemes lehet nagyobb területet adni a Reels-nek a tartalomstratégiádban.
.
Threads fejlesztése
Az Instagram Threads óriási elismeréssel és forgalommal indult el tavaly, de 2024-re még nem töltötte be azt a „Twitter alakú űrt”, amire tervezték.
Ha megkérdezed a véleményünket, akkor azt mondjuk, hogy a Threads még nem teljesedett ki – messze nem. Fogadni mernénk, hogy az egyik legnagyobb Instagram trend 2024-ben az lesz, hogy a Threads továbbfejlődik. Végül is még mindig rengeteg extra funkció, képesség és finomság van, amelyek új lendületet adhatnak az alkalmazásnak.
Link a bio-ban
A figyelem időtartama csökken. Bizony. Az elmúlt 15 évben a figyelmünk átlagosan 12 másodpercről csak 8,25 másodpercre csökkent. Ha valamit el akarsz adni vagy népszerűsíteni, gyorsan kell eljuttatnod az emberekhez a közlendődet.
A linkek a bio-ban most fontosabbak lesznek, mint valaha. olyan lesz mint a potenciális vásárlók vagy követők elosztó központja, fontos hogy az ujjuk érintésével már meg is találják a legfontosabb, legjobb dolgaidat.
Olyan eszközök, mint pl. a Linktree, segíthetnek abban, hogy minden lényeges linkedet egy rendezett oldalon tartsd, bebiztosítva, hogy a lehetséges ügyfelek, vásárlók vagy kíváncsi szemlélődők a megfelelő helyre legyenek irányítva.
Felhasználók által generált tartalom (UGC)
Az előző évben kiemelhető volt a felhasználók által generált tartalom Instagram trendként, de úgy tűnik, hogy csak helyes lenne újra belefoglalni 2024-be is. csak Hogy frissítsük a memóriát: a felhasználók által generált tartalom olyan tartalom, amelyet egy fiók rajongói vagy követői készítenek, általában egy márkára irányul, gyakran dedikált hashtaggel prezentálva.
Az írás pillanatában a #UGC több mint 640 000 bejegyzéssel rendelkezik. Tavaly már világosan látható volt, bár ez a növekedés az influenszerek és a márkakövetek által használt hashtaggel történő támogatott vagy fizetett tartalom által lett ösztönzöve, ami viszont a legtisztább értelmében nem „felhasználó által generált” tartalom. Azt gondoljuk, hogy ez tovább fog gyarapodni 2024-ben, nagyszámú neves márka influenszereket fog alkalmazni, hogy termékeiknek és szolgáltatásaiknak sajátos megjelenést adjanak.
Nano- és micro-influenszerek
Kapcsolódva az előző pontokhoz, az egyik legnagyobb Instagram trend 2024-ben valószínűleg a nano- és micro-influenszerek térnyerése lesz.
Interaktív live stream
Tavaly az Instagram Live Shopping volt az egyik figyelemre méltó trend. 2024-ben azonban a tekintetünket kissé szélesebbre nyitjuk: az interaktív élő adások általánosságban véve is váratlan Instagram trend lehet 2024-ben.
Ennek oka az Instagram Live Producer, amely a tavalyi év második felében érkezett a platformra. Ennek a remek eszköznek köszönhetően a készítők streaming szoftvereket: mint az OBS vagy a Streamlabs, használhatnak teljesen testreszabott élő adásokhoz.
Közvetítési csatornák (Broadcast Channels)
Az Instagram Broadcast Channels tavaly indult el, lehetővé téve a készítőknek és az influenszereknek, hogy hasznos Információkat, újdonságokat juttassanak el a hozzájáruló követőikhez. Ebben az írásban sokat beszéltünk a személyre szabásról és az elkötelezettségről, a Broadcast Channels éppen ezt kínálja: kizárólagos tartalmakat, frissítéseket, közvélemény-kutatásokat, korai hozzáférést biztosító linkeket, továbbá bejelentéseket küldhetsz közvetlenül a követőid beérkező üzenetmappájába. Emellett alkalmas arra, hogy felhasználókat irányítson régebbi bejegyzéseid felé, ha úgy érzed, hogy azokat esetleg elmulasztották.
Kérdőívek
A vásárlónak mindig igaza van ugye? – Igen. Ha visszajelzésekre vágysz a termékekről, szolgáltatásokról, vagy akár csak a tartalmadról, akkor a kérdőívek simán lehetnek az Instagram trendek között 2024-ben. Könnyen felállíthatóak, elérhetőek a kommentekben, és lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy hangot adjanak véleményüknek anélkül, hogy az app-on kívülre irányítanák őket.
A kérdőívek nemcsak fontos információkat gyűjtenek össze, hanem azt az érzést keltik a közönségben, hogy fontosak számunkra. Megkérdezik a véleményüket, és a kérdőíven keresztül kapcsolatba léphetnek veled. Ha tudni szeretnéd, mit gondolnak valójában a követőid, akkor kérdezz tőlük!
SEO
A keresőoptimalizálás hagyományosan „rejtettnek” és hozzáférhetetlennek számított, de mostanában egyre több elismerést kap. Igazából érthető is, hiszen a SEO alapvető fontosságú az Instagram és bármely más forgalom alapú webes tevékenységéhez.
Az Insta „Neked” (For You) oldala, amely tavaly indult el, tovább erősítette a SEO fontosságát a célközönség demográfiai célzásában. Ahogy a hétköznapi felhasználók egyre jobban megismerik, hogyan tudják kihasználni az Instagram SEO-t, már itt az ideje, hogy a márkák, influenszerek és más tartalomkészítők is megértsék a keresés erejét.
AI eszközök
2023 volt az az év, amikor a mesterséges intelligencia valóban a mainstream felhaszálás részévé vált, és ez 2024-ben is uralkodó Instagram trend marad. Legyen szó videószerkesztő eszközökről, generatív tartalomprogramokról. az AI technológia nem tűnik el.
Fotóalbumok
Az elmúlt néhány év során olyan alkalmazásokat láttunk, mint a Lemon8 és a BeReal, amelyek visszarepítették a felhasználókat azokra az időkre, amikor a közösségi média még valamivel egyszerűbb volt. Az Instagrammer-ek is ezt vették a szívükre, újra divatba jött a retro stílus, és újra kedveltekké váltak a fotóalbumok.
Ahelyett, hogy az összes tartalmukat a Reels-re helyeznék, hagyják, hogy vakációik, ünnepeik és különleges pillanataik örökre éljenek körhinta-posztokként. A fotóalbumok teljesen visszavisznek az időben. Imádjuk őket!
Kollaborációs posztok
Az elmúlt években elárasztották az Instagramot a kollaborációs posztok, és nincsenek jelei annak, hogy lassulnának. Ezek a posztok tökéletesek márkák számára, akik együtt dolgoznak influenszerekkel, vagy két tartalomgyártó egyidejűleg posztol – bevezethetik a különböző érdeklődési körű közönségeket új témákba és ötletekbe.
Ahogy a márkák egyre inkább megbíznak az influenszer marketingben és annak busás megtérülésében, úgy gondoljuk, hogy a kollaborációs posztok 2024 egyik biztos Instagram trendjévé válnak. Kényelmesek, eredményeket hoznak, és kétségtelenül még jobban felpörögnek az év során.
MIT MOND MAGA AZ INSTAGRAM ARRÓL, HOGY MI LESZ AZ ÚJ TREND 2024-BEN?
Mivel az Instagram trendekről beszélünk 2024-re, miért ne hallgatnánk meg ezt egyenesen az Instagramtól? Az Instagram újra partnerkapcsolatot kötött a WGSN-nel, hogy talnulmányozzák a Gen Z legújabb tartalomtrendjeit – (a platform legnagyobb, trendet diktáló demográfiai csoportját) – 2024-ben, egyenesen a kezedbe nyújtva az Insta éves trendjelentésében. Nos, Nézzük csak!
Fenntartható divat
Igen, mindannyian hallottuk már a mendemondát a fiatal fogyasztókról, akik „gyors divatot” fogyasztanak. Azonban ez a nézet valamelyest elavult 2024-ben. Az Insta kutatása szerint a Gen Z legfontosabb divat szokásai a turkálás, vintage és megörökölt ruhadarabok, és az otthoni elkészítés.
Valójában az előző évi felmérésük alapján a Gen Z legfontosabb divatcélja az új ruhák kevesebb vásárlása. Ha fiatalabb közönséget szeretnél megszólítani az Instán, akkor valószínűleg a fenntarthatóság előnyödre fog válni. Nemcsak a divatban. Azonban – ahogy tovább tárgyaljuk majd, az ökológiai tudatosság felbukkan az Instagram trendjeiben 2024-ben.
Jelentőségteljes kapcsolatok
A Gen Z fő okai közé tartozik a közösségi média használata 2024-ben a barátokkal és családdal való kapcsolattartás. Természetesen, úgy, mint a legtöbbünk, ők is böngésznek céltalanul, és biztosan lesznek lehetőségek a figyelmük felkeltésére, de idén a jelentőségteljes kapcsolatok éve lesz.
Ettől függetlenül továbbra is követik azokat a trendeket, amelyek őket leginkább érdeklik: zene, szépség, divat és technológia. Az Instagram sosem a nagy „eladásról” szólt, és 2024-ben talán ideje frissítened a tartalomstratégiádat. Ha egy brand vagy, és ezeket az embereket akarod megfogni, akkor lépj vissza egy lépést, és figyeld meg, mi a fontos számukra.
Szerelem után kutatva
A fent említett pont követésével a Gen Z legfontosabb Insta prioritása 2024-ben a „jelenlegi kapcsolatainak megerősítése”. És bár a válaszadók 63%-a egyedülállónak vallotta magát, ez nem jelenti azt, hogy nem keresik a kapcsolatot az Instagramon. Valójában, miután megismerkednek egy új emberrel, a Gen Z 28%-a inkább Insta felhasználóneveket cserélne, mint telefonszámokat.
A platformot arra használják, hogy finoman „szemezgessenek”, bókoljanak és célzást tegyenek azoknak akikkel szimpatizálnak. Valakinek az Instagram Story-jának kedvelése, belevonása a te Story-dba vagy fotóalbumodba, és hozzáadása a Közeli Barátok listához mind a flörtölés határán lavíroz. Nem, nem pirulunk. Te pirulsz… 🙂
Önmagunkra fókuszálva
Az önfejlesztés és a wellness mindig népszerű téma lesz a közösségi médiában, és ez nem különbözik az Instagram trendektől 2024-ben sem. A Gen Z számára fontos három életstílus-elsődlegessége: az egészség megőrzése, A karierút felfedezése és az utazás.
Ezen felül a megkérdezettek 33%-a úgy gondolja, hogy a gazdagság elérésének legjobb módja valamilyen formában az önálló vállalkozás. A járványhelyzet bizonytalansága, a gazdasági visszaesés és más negatív globális események után úgy tűnik, hogy az új generáció a jövőjét a saját kezébe veszi. Új lehetőségek nyílnak a pénzkeresésre, és új közösségi média platformok jelentek meg folyamatosan, ki mondja, hogy nem tudnak saját feltételeik szerint sikeresek lenni?
Vegánizmus
Az ételek és a finom falatok mindig fontos részét képezték a közösségi médiának. Régen az Instagram felhasználóit kinevették minden ételről készült fotóért, de most megfordult a helyzet. A gasztro tartalom nagy üzlet, és 2024-ben az egyik legnagyobb trend lehet a gasztronómia. Különösen a vegán étel.
A Gen Z majdnem fele (45%) érdeklődik a vegán termékek kipróbálása iránt, míg a megkérdezettek 42%-a azt mondja, hogy kifejezetten ki szeretné próbálni a növényi alapú húsalternatívákat. Nem úgy tűnik, mintha a világ egyik napról a másikra zöld lenne, de ez mégis egy figyelemfelkeltő állítás: a fiatal Instagram felhasználók inkább aggódnak a környezetért, legyen szó az általuk viselt ruhákról vagy az általuk fogyasztott ételekről.
Extrém rajongás
Mindenki ismer valakit, aki ismer valakit, aki két napig sorban állt a hóban, hogy ott legyen egy Azariah koncert előtt. Ez a kitartó, rendíthetetlen elkötelezettség a közösségi médiával párhuzamosan csak nőtt, a Z generáció 75%-a tartozik valamelyik rajongói körhöz az Instagramon.
A három legnépszerűbb terület, amit követnek, a tévéműsorok (különösen az anime), a zenészek és a videojátékok. Emellett a Gen Z felhasználók úgy vélik, hogy egy Insta DM küldése a bálványuknak a leghatékonyabb módja annak, hogy kimutassák a szeretetüket.
Aktivizmus
Ahogy már többször is említettük, a Gen Z mindig online. Törődnek. 2024-ben az Instagramot fogják használni arra, hogy fellépjenek az általuk fontosnak tartott ügyekért. Ezt úgy kívánják megtenni, hogy „szavaznak”, „oktatnak [magukat/másokat]” és „a közösségi médiát használják a tudatosság terjesztésére”.
Ha márka, hirdető vagy bármilyen más típusú influencer vagy, hogyan tudod megszólítani ezt a közönséget? Nem valószínű, hogy csak úgy felfalnak bármit, amit felszolgálsz nekik. Ha valamit megtanultunk az Instagram éves trendjeiből, az az, hogy a közönségnek oka kell, hogy legyen az érdeklődésre. Tehát adj nekik egyet!
Ezek voltak a legfrissebb Instagram trendek 2024-re. Vajon mindegyik berobban, vagy néhány közülük az út szélén marad? év végén nézz vissza ide , hogy megtudd!
Most, hogy már tisztában vagy azzal, hogy mire számíthatsz az Instagram trendektől 2024-ben. Akár mehetnénk is még egy lépéssel tovább.
Növeld az Instagram jelenlétedet más közösségi csatornáid mellett a StartSmart segítségével. Megtervezzük, legyártjuk és publikáljuk a vállalkozásodhoz, szolgáltatásodhoz, márkádhoz a posztokat a legjobb időpontokban. Lekötjük a közönséged figyelmét, és Teljesítményt mérünk – Kérj egy ingyenes konzultációt még ma!